U nezavisnoj industriji održavanja (TPM), održavanje servera je pojam koji se koristi za usluge podrške za optimizaciju i popravku serverskog hardvera. Uključene su dijagnostika i zamena komponenata kao što su matične ploče, procesori, memorija, čvrsti diskovi i HBA (adapteri sabirnice hosta).
Ove usluge se nazivaju i održavanje hardvera servera i najčešće uključuju:
- Održavanje ugovora
- Instalacija
- Usluge tehničkog konsaltinga po satu
- Rezervni delovi
Resursi kao što su služba za pomoć, inženjering visokog nivoa, inženjeri na terenu,
tehnički resursi i delovi na licu mesta obično su takođe uključeni u usluge.
Značaj održavanja servera
Slično kao polisa osiguranja ili garancija za automobil, ugovor o
održavanju hardvera Vašeg servera osigurava da možete
provesti manje vremena brinući se o zastojima, koliko
će vremena trebati da se poprave i koliko će popravke koštati.
Problem možete preneti svom dobavljaču usluga, a on će se pobrinuti za ostalo.
Podrška za održavanje hardvera za IT server obično je dostupna kod proizvođača
originalne opreme (OEM), ali postoji isplativija alternativa. Usluge podrške
su takođe dostupne preko nezavisnih dobavljača usluga održavanja. Obe vrste
dobavljača nude ugovore o održavanju kako bi osigurale da podrška bude
dostupna po potrebi.
Vrste održavanja servera
Serveri igraju važnu ulogu u svakodnevnom poslovanju mnogih kompanija. Održavanje tako važnog dela
hardvera u toku i u ispravnom stanju je glavni prioritet za IT stručnjake. Postoji nekoliko
različitih vrsta održavanja servera - upravljanje serverima od strane upravljanih dobavljača
usluga i održavanje kvara / popravka hardvera servera koje pružaju nezavisni dobavljači usluga održavanja.
Upravljanje serverom
Upravljanje serverom i godišnje održavanje koje obavljaju MSP-ovi (upravljani dobavljači usluga) obično uključuje
redovno nadgledanje i održavanje serverske opreme kako bi se osiguralo da radi na optimalnim nivoima. Zadaci mogu
da uključuju stvari kao što su provera datoteka dnevnika, instaliranje zakrpa i ispravki softvera
i redovno pravljenje rezervnih kopija. Mnoge kompanije imaju sopstveni IT
odeljenje koje može da se pobrine za ove vrste zadataka održavanja serverske opreme.
Break / Fik
Drugi tip održavanja servera obavljaju dobavljači TPM (održavanje nezavisnih proizvođača)
i ponekad se naziva prekid / popravak. Uglavnom kada otkaže bilo koji aspekt Vaše serverske opreme,
dobavljači TPM-a, to popravljaju. Ovo je odlična opcija za kompanije koje imaju IT odeljenje da
obavljaju gore pomenute vrste redovnog nadzora i održavanja. Visoko obučeni inženjeri
i osoblje službe za pomoć opremljeni su za rešavanje svih vrsta problema, od jednostavne zamene diskova
(ili bilo koje druge hardverske komponente kao što su memorijski DIMMS, ventilatori, kablovi za napajanje itd.)
do složenijih problema koji zahtevaju stručnjake za predmet.
Zašto odabrati TPM usluge za potrebe održavanja servera?
Pa zašto odabrati održavanje treće strane? Postoji nekoliko prednosti odlaska sa TPM podrškom za održavanje Vaših servera. Odabirom
nezavisnog dobavljača usluga održavanja možete da uštedite do 70%
na troškovima podrške u odnosu na ugovore sa OEM-om.
Slično kao i polisa osiguranja, možda nećete shvatiti važnost podrške za održavanje serverske
opreme dok Vam ne zatreba, ali kada se udružite sa kompanijom i kada sklopimo ugovor o održavanju, možete imati mir.